Gezondheidstraining

Sport – Voeding en gezondheid

By - admin

Fysieke fitheid/wellness

Fitheid is erg belangrijk voor een goede gezondheid. Behalve dat je je beter voelt mentaal kan sporten je helpen beschermen tegen hartaandoeningen, beroerte, obesitas, diabetes en hoge bloeddruk; en het kan je er jonger uit laten zien, de botdichtheid verhogen en behouden, de kwaliteit van jouw leven te verbeteren, en kan ervoor zorgen dat je geen ziek. Door te fitness hasselt sporten kun je stress ook beter onder controle houden, en dat kan waardoor je je gelukkiger en minder nerveus voelt. Vraag je arts voordat je aan een trainingsroutine begint: oefeningen te doen. Maak dan een plan om minder tijd voor de deur door te brengen de televisie en/of computer, en begin meer te sporten. Uw arts kan u aanraden om eerst kleine dingen te doen, zoals: zoals parkeren in de verste hoek van jouw parkeerplaats op het werk, de trap nemen in plaats van de lift, een wandeling met jouw hond of een hometrainer. Beetje bij beetje toevoegen dagelijkse lichaamsbeweging zal je helpen om je beter te voelen.

Gezond eten is ook belangrijk voor een goede gezondheid

Het soort voedsel dat je eet veranderen eten betekent letten op wat je eet en hoeveel je eet. Hangt af van jouwplaats van tewerkstelling, kan het bijna onmogelijk zijn om gezond voedsel uit automaten te halenmachines of in een cafetaria, dus je moet slim zijn en een goed voedingsplan maken voorjezelf. Het is belangrijk om gezond te ontbijten; eet meer fruit, groenten, salades,volkoren brood en eiwitten; en voedsel dat gekookt of gegrild is – niet gefrituurd. Vragen uw arts of een diëtist over het starten van een gezond, uitgebalanceerd dieet.

Voordelen van fysiek fit zijn

Fysiek fit zijn helpt om de bloeddruk onder controle te houden. Het hart is een spier en als het niet wordt uitgeoefend, is het niet gezond. Als u fit bent, heeft uw hart minder kans om de vele hartaandoeningen te ontwikkelen die tegenwoordig bij zoveel mensen worden aangetroffen. Er wordt gezegd dat wandelen de ultieme manier is om fit te blijven, met 2000 stappen per dag die geweldig zijn om het hart te trainen en die gewrichten soepel te houden.

Over gewrichten gesproken, lichaamsbeweging – fitness – is goed voor iedereen met artritis of stijve spieren. Zachte oefeningen door wandelen of zwemmen helpen de spieren, gewrichten en banden te versterken, zodat het bewegingsbereik behouden blijft of zelfs vergroot wordt.

Fit zijn wordt veroorzaakt door fysieke activiteit, maar dergelijke oefeningen maken ons ook emotioneel gezonder. Het geeft ons een gevoel van doelgerichtheid en vermindert gevoelens van lethargie en depressie. Als je eropuit gaat tijdens je wandeling zul je andere mensen zien of ontmoeten en deze sociale interactie is ook nodig om je goed te voelen over jezelf en je leven.